3 Temmuz 2013 Çarşamba

Skrotum Nedir?

Sponsorlu Bağlantılar:

SKROTUM (SCROTUM)

Erbezlerinin (testislerin) içinde bulunduğu penisin altında bulunan penisle birleşik keseye skrotum denir. Bu organ sadece erkeklerde bulunur. Deriden ve düz kaslı liflerden meydana gelir. İnce duvarlarla çevrilidir. Deriden emilen ilaçların en iyi emildiği yerlerden biridir.

Skrotum olmasa insanlar dahil bir çok canlı üreyemezdi ve biz bu yazıyı yazamazdık :) Skrotumun görevi testisleri muhafaza etmek ve spermlerin sıcaklığını dengelemektir. Sperm dediğimiz erkek üreme hücreleri, insan vücudunu sıcaklığında yaşamazlar. Bu nedenle anatomik olarak çok önemli bir yapı olan skrotum vardır. Soğuk havalarda sktorum büzüşür ve tersi olarak sıcak havalarda hacmi artar ve sarkar. Spermlerin içinde bulunduğu sıcaklığı koruyarak sperm sayısının azalması önlenmeye çalışılır. Normalde 34,4 santigrat derece olması gereken skrotum iç sıcaklığındaki 1-2 derecelik bir artış bile spermlerin sayısının azalmasına neden olur. Sperm sayısının az olduğu durumlarda üreme zorlaşır. Skrotum sadece spermleri değil testisi de korur. Testislerin sperm üretiminin yanısıra, erkeklik hormonu testesteron hormonunu salgılama gibi önemli bir görevi daha vardır. Testisler skrotumda oluşmazlar. Karın boşluğunda oluştuktan sonra doğuma doğru skrotuma inerler.

İlgili aramalar: skrotum nedir? scrotum ne demektir?